Safiey Illias Taknak Pendakwah Sembang Dan Mahu Jumpa Depan-Depan Sekiranya Nak Membimbing - Oh! Media

OM Leaderboard Ad

Safiey Illias Taknak Pendakwah Sembang Dan Mahu Jumpa Depan-Depan Sekiranya Nak Membimbing


Safiey Illias baru jer membuat posting di Instagram miliknya yang mengatakan sudah bersedia untuk berjumpa mana-mana PU ataupun pendakwah yang ada niat untuk membimbing atau nak nasihatkan dirinya. Safiey juga mengatakan yang dia tidak mahu mereka ni berkata belakang di laman social semata-mata untuk meraih perhatian, kalau betul-betul nak bimbing atau nasihat, jumpa jer depan-depan.



Saya bersedia berjumpa dgn mana-mana PU ke RATU PU ke RATU MOTIVASI ke , RATU SYURGA ke . Jangan pumpang2 di media sosial je demi mendapat exposure dan like and followers . . . Mak ayah saya pun bersedia . Menunggu jugak ni ada tak yang sudi hadir datang dakwah . Tak kan ape2 cuma surat terbuka untuk Safiey Illias . Awk igt AKU RATU SURAT TERBUKA ?? . . Saya bukan nk marah jauh sekali menafikan setiap bait2 nasihat yg diberikan . Namun apalah salahnya jika datang berjumpa dan ikram saya . . . Sila jadi RATU IKRAM . Dan proses nye janganlah sekali datang je ikram . Kalau betul nk bantu datang lah ikram sampai berjaya . Tunjukkan kehebatan hikmah dalam berdakwah itu . . . No telefon pun ada dkt BIO saya , x ada istilah tak dapat nak whatsapp dan so on . . . Hujung2 JUAL BUKU dan PROMOTE PROGRAM MOTIVASI . Saya berani cakap sebab dh bosan dengan teknik marketing tp guna keagamaan . . . Jangan lah jadi ustaz/PU yang SEJENIS KEJADIAN ALAM . Jadilah yg lebih telus , ikhlas dan profesional mcm ustaz @ebitlew . . . Awk ingat saya tak pergi jumpa Doktor Psikiatrik ? Tak pergi jumpa Pakar kaunseling ?? . . Saya rasa nak buat laporan polis dan saman atas AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998 , Seksyen 233(1)(a) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 (Akta 588) dan boleh dihukum di bawah Seksyen 233(3) akta sama yang memperuntukkan hukuman denda maksimum RM50,000 atau penjara tidak melebihi satu tahun atau kedua-duanya dan juga boleh didenda selanjutnya RM1,000 bagi setiap hari kesalahan itu diteruskan selepas pensabitan. YOUTUBER2 yang mengaibkan saya dan keluarga pun saya akan buat report ya . . . Saya masih menunggu whatsapp daripada PU2 KEJADIAN ALAM itu . Terima kasih . . . #Sofeaestetik #syintagila #tvsyintagila #ratusemestaalam #glasskinz #takkosongyee #awastakkosong #isabellamaradonna
A post shared by RATU SEMESTA ALAM (@safieyillias94) on

Bukan tu jer, Safiey juga mengatakan yang ibubapanya juga bersedia untuk bertemu dengan pendakwah tersebut dan sekiranya nak menyampaikan dakwah, biarlah dengan cara yang ikhlas. Safiey juga ada meletakkan maklumat dirinya di bio Instagram secara terbuka sekiranya ada pendakwah yang ingin menghubingi dirinya.

Dia juga ada berkata yang pendakwah lain perlu mencontohi cara dan keikhlasan Ustaz Ebit Lew sebagai seorang pendakwah. Korang rasa siapa agaknya pendakwah yang Safiey duk ajukan ni? Walaubagaimanapun, Safiey juga mengatakan yang dia ada usaha dan pernah berjumpa pakar psikiatrik dan kaunseling sebelum ni.

Kredit: Instagram Safiey Illias

+ Baca respon pembaca Safiey Illias mahu jumpa pendakwah depan-depan di Facebook Oh! Media.
Dikuasakan oleh Blogger.