Header Ads

Safiey Ilias Mengaku Kembali Menjadi Mak Nyah, Penat Jadi Baik

 
Nama Safiey Ilias tiba-tiba menjadi sebutan tidak lama dahulu kerana keputusannya untuk berhijrah daripada seorang maknyah untuk kembali ke pada fitrah.

Malah, keputusannya itu disambut baik dan disokong penuh seluruh rakyat Malaysia hingga menjadi viral.


Namun, penghijrahannya tidak bertahan lama apabila kini Safiey mengakui dirinya telah kembali menjadi pondan dan telah penat untuk menjadi baik. 

Rata-rata netizen mengecam keputusan yang dibuat Safiey malah menggangapnya mempermainkan agama untuk meraih perhatian demi perniagaannya.


Assalammualaikum semua . Sebelum tu saya nk mintak maaf andai posting ni panjang lebar . Cuma ini luahan saya .
.
Saya sebenarnya dah terlampau penat untuk menjadi baik dengan kembali kepada fitrah . Sebab apa jua yg saya buat masih ada org tetap tak puas hati dan mempertikai . Saya jadi pondan org hina , saya jadi lelaki pun org hina dan org pertikai . Ada yg kata saya tunggang agama , ada yg kata saya gunakan agama untuk bisnes dan bermacam lagi sejak penghijrahan saya tempoh hari . 1-2 kali tohmahan mungkin saya boleh tahan tp kalau beratus kali ia beri efek pada mental dan emosi saya . Saya dh jadi lelaki pun org tanya mana misai dan janggut saya . Entah lah . Saya fedup .
.
Terus terang cakap saya penat sgt2 dan tak tahu nk tuju kemana lagi untuk bawak diri . Setiap apa yg saya lakukan semua org masih tak puas hati . Dah tak ada gunanya saya menjadi baik kalau saya terus dilemparkan dgn pelbagai kata2 hinaan . Saya pun ada perasaan tipu kalau saya kata saya tak sedih dengan semua ni . Sumpah saya penat sgt2 . Sana sini org fitnah , dan org tak habis2 kaitkan penghijrahan saya dengan bisnes . Memang agaknya korg tak boleh pisahkan dua benda ni drpd saya . Maaf tapi bisnes saya dh meletops 3 tahun lalu sejak saya menjadi pondan lagi . Tak perlu nk ckp saya berhijrah sebab bisnes saya tengah down , nak bayar Hummer tak boleh bayar , saya jual kereta mini Cooper sebab bisnes tengah lingkup , dan bermacam lagi dakwaan lain . Saya penat lah dengan semua ni . Saya tak penah ada masalah kewangan !
.
Saat ni , hari ni , saya betul2 nak mintak maaf dkt semua followers saya yg mengkagumi saya tak kesah lah atas apa jua sebab sama ada pghijrahan saya mahupun kejayaan bisnes saya , saya ambik keputusan untuk jadi pondan semula sebab saya dh terlalu penat melalui dugaan yg tak pernah putus2 . Saya dh penat nak layan dan hadap tohmahan korg semua bila saya jadi baik pun org bercakap . Biarlah saya menjadi diri sendiri dan happykan diri saya ikut cara saya .
.
To all my family , saya mintak maaf sgt2 sebab kecewakan harapan akak2 saya dan mak ayah saya . Tak perlu lah nk libatkan mereka dalam keputusan yg saya ambik hari ini sebab mereka pun sedih dan kecewa . Tak perlu libatkan mereka apa2 dan tak perlu nak blame mereka mcm korg blame saya . Keputusan saya ni biarlah saya yg tanggung dan biarlah saya yg hadap . Hanya family yg tahu apa yg saya lalui .
.
Kepada kawan2 saya terutama Harry Zulkifli , aku harap ko terus tabah dan istiqomah dalam penghijrahan yg berliku dan pedih ni . Maafkan aku sebab tarik ko berhijrah dlu tp aku yg terkandas dlu . Aku dh pnat sgt2 dan ko sendiri yg tahu apa aku lalui . Teruskan melangkah dan doakan aku .
.
Kepada Sheikh Sulaiman , Azie Shaziana dan Syarifah Furaiha , maafkan saya tau sebab saya telah mengalah dan tewas kali ni . Korg baik sgt2 dan sentiasa beri moral support pada saya . Thanks u jugak kepada org kuat Al Hijrah yg mesej saya tadi dan siap doakan saya di depan Kaabah tadi . Thanks u juga pada ustaz2 dan Daie Wan Dazrin sebab whatsapp saya tadi . Maafkan saya buat anda semua kcewa .
.
Akhir kata , doakan saya semoga penamat hidup saya dikembalikan dalam keadaan yg sebaik baiknya . Thanks u sangat2 sebab korg sentiasa mendoakan saye . Harap Allah beri ruang untuk saya .
.
So sorry sahabat2 semua . Saya penat . Lepasni korg nk cakap apa korg cakap lah saya dah tak kesah . Now saya buktikan kpd korg semua saya tak kisah bisnes saya lingkup atas keputusan saya ni sebab saya tak pentingkan bisnes dah ! Stop cakap saya berubah itu ini sebab bisnes dan duit . Perlaking saya meletops dlu sebelum saya berhijrah lagi . Biarlah saya menjadi diri saya sendiri . Kalau nk viralkan pun saya tak kisah dan saya tak akan jawab apa2 dah pasal isu ni . Org dh jadi jahat dan jahil , nk ckp apa pun cakap lah dh memang kita jadi jahat .
.
Ig ni ig betul saya . Ada pihak siap buat akaun fake dah nak tambah followers . Pelik2 korang ni . Saya give up . Sorry again . Wasalam . Nite - Safiey Ilias


67 comments:

  1. Mudah je zaman sekarang ni nak berubah jadi baik atau tidak. Nak itu berubah, nak ini berubah. Lepas tu minta maaf.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah je zaman sekarang ni nak cakap macam-macam dekat orang yang cuba nak berubah jadi baik. Nak cakap itu cakap je, nak cakap ini cakap je. Lepas tu tak rasa bersalah pulak tu.

      Delete
    2. Anonymous11:34

      sebab mulot celaka macam kau lah dea patah balik jadi pondan. kalo ko mulut baik2. doakan dia. ni tau dan kondem aje. bagi la semangat ke ape ke. ye.. ko memang layak dipanggil mulot celaka

      Delete
    3. Support nmpak..betollh ape yg die ckp yg korang nk melenting dh knp??Allah dah bg hidayah nk berubah teruskan kn jelah nk pusing jd pondan blk buat apa??

      Delete
  2. Mudah je zaman sekarang ni nak berubah jadi baik atau tidak. Nak itu berubah, nak ini berubah. Lepas tu minta maaf.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous00:23

      dafuq? kenapa nak persoalkan lagi sedangkan org komen macam kau ni yg buat dia patah balik macam tu. dasar keyboard warrior

      Delete
    2. kau tak beerada di pihak dia boleh la ckp...to sofea satu jer nk ckp...org yg berhijrah ni...mmg Allah akn uji dgn dugaan yg melampau....disitu lah sbenarnya Allah memutikkan iman kita...percayalah

      Delete
    3. Anonymous19:30

      dugaan melampau ?
      ' la yukallifu llahu nafsan illa wus'aha '
      allah tak uji seseorang tu di luar kemampuan dia .

      Delete
    4. Betol Allah takkan bg ujian di luar kemanpuan hambanya..

      Delete
  3. Semoga hidayah Allah xputus utk dia....dan dia akn kembali ke pgkal jln dgn istiqomah sblm org tua,nya menutup mata....aamiinn....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous10:56

      Aamiiin

      Delete
  4. Harap yang terbaik untuk Safiey. Kita ni, buat apa pun orang mengata. Mulut orang kita tak boleh nak tutup. Tapi tindakan kita, kita boleh kawal..

    ReplyDelete
  5. Anonymous07:27

    Tpi die cntik kn?

    ReplyDelete
  6. Perhatian !!! Perhatian !!!!
    Adakah anda memerlukan pinjaman? Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda pernah ditolak oleh bank dan agensi kewangan yang lain? Cuma perlu, kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah sebanyak 2% kepada orang ramai, syarikat dan masyarakat dengan cara yang jelas dan mudah difahami, terma dan syarat ini.
    Tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin. Sila memohon sekarang melalui e-mel kami dan anda akan gembira anda lakukan kerana kami akan membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu.
     
    Emel kami di: (Caroljonesloanfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  7. Anonymous09:37

    TAKUTLAH PADA ALLAH BKN GENTAR PADA HINAAN ORANG..SEBAB MATI ITU PASTI..

    ReplyDelete
  8. Anonymous10:07

    Innalillahiwainnailaihirajiun. Nauzubillahiminzalik. Rabbana la tuziq qulubana ba'daizhadaitana wahablana milladunkarahmah innaka antal wahhab.

    ReplyDelete
  9. syeela11:40

    aku wondering kenapa golongan pondan ni nk jadi pmpn yg seksi meksi. knp x de sorang pondan yg nk jadi pmpn pakai tudung bertutup litup mcm heliza tu??

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada la. cuba tengok ig nur sajat. haha

      Delete
  10. hari ini awak sihat,mcm mcm awak bolih cakap,marahkan tohmahan orang tup tup jd pondan balik,satu waktu Allah takdir kan bala atas awak,kena simbsh asid,saya nak tengok awak mengedik mcm pondan lagi,mak bapa awak ada,adik kakak ada,kata orang yg awak kesahkan,sebenarnya awak sendiri yg bermasaalah,jangan salahkan orang lain

    ReplyDelete
  11. hari ini awak sihat,mcm mcm awak bolih cakap,marahkan tohmahan orang tup tup jd pondan balik,satu waktu Allah takdir kan bala atas awak,kena simbsh asid,saya nak tengok awak mengedik mcm pondan lagi,mak bapa awak ada,adik kakak ada,kata orang yg awak kesahkan,sebenarnya awak sendiri yg bermasaalah,jangan salahkan orang lain

    ReplyDelete
  12. Anonymous13:07

    Mulut orang memang takkan pernah behenti mengata kita, lumrah manusia ada yang menghina, ada yang memberi nasihat. Tapi smua tu terpulang kat diri sndiri. Macam mana kita nak bentuk diri kita . Kalau dah ada niat nak jadi jahat/baik smuanya atas diri masing masing. Jgn slahkan orang yg menghina, sbb hidup kita , kita yang tentukan. Asalkan kita dah ada family yg support kita.

    ReplyDelete
  13. orang hina dia..kecam dia...mmg lumrah...iblis memang nk sesatkan manusia...kalau dia nampak syurga, segala hinaan dia relax je hadap..tapi iman dia x kuat...xpe..selagi dia hidup..pintu taubat masih terbuka..harap dia cepat2 taubat..kesian..

    ReplyDelete
  14. Semoga diberi petunjuk dan sempat kembali ke pangkal jalan..

    ReplyDelete
  15. Jangan difikirkan apa orang kata.... Tapi Fikirkanlah apa Allah kata.....

    ReplyDelete
  16. Anonymous09:56

    Yg penting kau gorgeous....

    ReplyDelete
  17. Anonymous13:38

    korang perasan tak? drama banggang macam ni semua melayu jer yang akan buat...

    ReplyDelete
  18. Nak buat macam mana, tahi cicak tetap jatuh ke lantai akhirnya..

    ReplyDelete
  19. Anonymous22:35

    Banggang betul lah korang nii... ko tau tak si pondan tu mmg saja je cipta free marketing utk diri dia dan bisnes dia dulu... ko kalau mmg x kenal hati pondan xyah nak backup sgt lahhh...

    ReplyDelete
  20. Anonymous01:20

    bermula mmg dia nak berubah...tapi semasa dia berubah...banyak lagi yang menghentam dia... wajarkah kita melayan seseorang yang ingin kembali kepangkuan jalan tapi masih dihentam begitu kuat.... dia sememangnya lemah keimanan yang ingin kuatkan keimanan dia dan kita makin melemahkan dia....Silap ternyata pada dia dan juga kita yang menghentam.....Sekadar pendapat dan pandangan...maaf andai salah

    ReplyDelete
  21. Innalillah... Dik, sedihnya sy dgr...tenung cermin syg.. Jgn lihat 'dekat'... Brtepuk pesta sang lakhanat iblis... Tidakkah rasa mcm tu...? Pergilah berehat, muhasabah diri.. Duduk tigal brsama mereka yg susah.. Pergilah syg... Rehatkn diri..

    ReplyDelete
  22. Moga terus istiqamah 'mencari'... 'yang baik' dah jumpa, 'yang kurang baik' pun dah jumpa...

    ReplyDelete
  23. Anonymous16:34

    cantik betul dia ni..kalah aku yg ompuan ni..bentuk fizikal dia tu fuhh..memang taklah sesuai klau jd lelaki dgn potongan badan yg begitu cantik,mmg sesuai jd perempuan

    ReplyDelete
  24. Hello,

    Adakah anda sedang mencari kebebasan kewangan? adakah anda di Hutang, anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan baru? atau anda runtuh dari segi kewangan, anda memerlukan pinjaman membeli kereta atau rumah? Adakah bank anda pernah Kewangan menolak? Anda mahu untuk meningkatkan kewangan anda? mereka memerlukan pinjaman bil anda membawa? tidak melihat lagi, kami mengalu-alukan anda untuk peluang untuk semua jenis pinjaman mendapatkan pada kadar faedah yang sangat berpatutan sebanyak 3% untuk lain Untuk maklumat, hubungi kami sekarang melalui e-mel kepada: (legitfirm@gmail.com)

    Adakah anda memerlukan pinjaman perniagaan?
    Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi?
    Adakah anda ingin membeli kereta?
    Adakah anda ingin untuk membiayai semula?
    Adakah anda memerlukan pinjaman gadai janji?

    Adakah anda memerlukan modal yang besar untuk memulakan perniagaan anda cadangan atau pengembangan? Adakah anda kehilangan harapan dan anda rasa tidak ada jalan keluar, dan beban kewangan anda masih berterusan?

    Sila tidak teragak-agak untuk menghubungi kami untuk kemungkinan kerjasama perniagaan Hubungi kami melalui e-mel: (legitfirm@gmail.com) atau hubungi + 1-972-914-5244

    ReplyDelete
  25. Hello semua,
    Nama saya Paula pinto Jakarta di Indonesia, saya mahu menggunakan medium ini untuk menasihati semua orang untuk memudahkan berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, jadi banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda daripada wang anda, Saya memohon untuk pinjaman sebanyak kira-kira 150 juta daripada seorang wanita di Turki dan saya kehilangan kira-kira 10 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka meminta lagi dan lagi untuk kos, saya membayar hampir 10 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman, terdapat menunjukkan kepada saya kira-kira 2 kali dari dua wanita yang berbeza di Filipina, saya berharap saya akan berjumpa dengan orang yang betul, tetapi saya tidak.

    Allah kemuliaan, saya bertemu dengan seorang rakan yang baru sahaja digunakan untuk pinjaman, dan dia mendapat pinjaman tanpa sebarang tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Ana Michael, CEO GUARANTY TRUST PINJAMAN, dan saya memohon untuk 420 juta, saya fikir ia adalah satu jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya dalam masa kurang daripada 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya amat gembira kerana saya telah diselamatkan daripada mendapat miskin.

    jadi saya menasihati semua penduduk di sini yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi
    Puan Ana Michael melalui e-mel: anamichaelguarantytrustloans@gmail.com

    Anda masih boleh hubungi saya jika anda memerlukan sebarang maklumat lanjut melalui e-mel: paulapinto890@gmail.com

    sekali lagi mengucapkan terima kasih kepada anda semua kerana membaca kesaksian saya dan Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita kehidupan yang panjang dan kemakmuran

    ReplyDelete
  26. DO YOU WANT A PERSONAL/BUSINESS/INVESTMENT LOAN? LOAN IS HERE FOR YOU

    We have provided over $1 Billion in business loans to over 15,000 business owners just like you. We use our own designated risk technology to provide you with the right business loan so you can grow your business. Our services are fast and reliable, loans are approved within 72 hours of successful application. We offer loans from a minimum range of $10,000 to a maximum of $20 million.

    We Offer:
    * Business Loan
    * Personal Loans or Signature Loans
    * Arrangements to Borrow from $10,000.00 up to $20,000,000
    * Choose between 1 to 10 years repayment period.
    * Choose between monthly and annual repayment plan.
    * Flexible loan terms and conditions applied.
    * Interest rates as low as 1%.

    We are certified and your privacy is 100% safe with us. Worry no more about your loans or finances.

    Contact us today via:
    fina.serds@gmail.com

    Get your instant loan approval

    ReplyDelete
  27. DO YOU WANT A PERSONAL/BUSINESS/INVESTMENT LOAN? LOAN IS HERE FOR YOU

    We have provided over $1 Billion in business loans to over 15,000 business owners just like you. We use our own designated risk technology to provide you with the right business loan so you can grow your business. Our services are fast and reliable, loans are approved within 72 hours of successful application. We offer loans from a minimum range of $10,000 to a maximum of $20 million.

    We Offer:
    * Business Loan
    * Personal Loans or Signature Loans
    * Arrangements to Borrow from $10,000.00 up to $20,000,000
    * Choose between 1 to 10 years repayment period.
    * Choose between monthly and annual repayment plan.
    * Flexible loan terms and conditions applied.
    * Interest rates as low as 1%.

    We are certified and your privacy is 100% safe with us. Worry no more about your loans or finances.

    Contact us today via:
    fina.serds@gmail.com

    Get your instant loan approval

    ReplyDelete
  28. (VICK MARALOAN FIRM SYARIKAT)
     
    Hello am Puan, mara vick, pemberi pinjaman pinjaman sah dan boleh dipercayai untuk pinjaman
    dalam terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami pada kadar faedah 2%. daripada
    USD $ 12,000 kepada $ 8,000,000, euro dan pound dan juga di Malaysia Riggit (RM) sahaja. Saya memberi pinjaman perniagaan,
    pinjaman peribadi, pinjaman pelajar, pinjaman kereta dan pinjaman untuk membayar bil-bil. jika awak
    perlu loana2 yang
       yang anda perlu lakukan adalah untuk anda untuk menghubungi saya secara langsung
    Dalam: (vickmara3@gmail.com)
    Tuhan merahmati kamu.
    Yang benar,
    Mrs: mara vick
    E-mel: (vickmara3@gmail.com)

    Nota: Semua jawapan hendaklah dihantar kepada: (vickmara3@gmail.com)

    ReplyDelete
  29. Nafsu.....semata
    Maknyah merupakan kaum yang mengamalkan seks sejenis .... iaitu lelaki yg suka menjalinkan hubungan seks dengan lelaki. Mereka akan mengubah tubuh fizikal dan perwatakan seperti wanita untuk menarik minat pasangannya.

    Berdoalah agar dielakkan laknat goncangan dan hembusan

    ReplyDelete
  30. Hello,
    Saya Nurliana Novi saya ingin berkongsi kerja-kerja yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada bangsaku yang mencari pinjaman di Asia dan bahagian-bahagian lain perkataan, kerana ekonomi tidak baik di beberapa negara.
     Saya kini tinggal di jakarta di Indonesia. Saya adalah seorang janda dengan empat kanak-kanak dan saya telah terperangkap dalam keadaan kewangan yang pada bulan Julai 2016 dan saya perlu membiayai semula dan membayar bil-bil saya
    Saya adalah mangsa penipuan pemberi pinjaman 4 kredit, saya hilang begitu banyak wang kerana saya mendapatkan pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya ditahan oleh rakyat hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan kawan-kawan saya yang saya terangkan keadaan saya dan kemudian memperkenalkan saya kepada syarikat pinjaman yang ELINA JOHNSON LOAN FIRM reliabl.
    Bagi orang-orang yang mencari pinjaman? Jadi, anda perlu berhati-hati kerana banyak syarikat-syarikat pinjaman penipuan internet di sini, tetapi mereka masih amat nyata dalam syarikat-syarikat pinjaman palsu.
     Saya mendapat pinjaman saya dari ELINA JOHNSON LOAN FIRM Rp500,000,000 dengan mudah dalam tempoh 24 jam yang saya digunakan, jadi saya memutuskan untuk berkongsi kerja yang baik dari Allah melalui ELINA JOHNSON LOAN FIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat anda jika anda memerlukan pinjaman anda sila hubungi ELINA JOHNSON LOAN FIRM. menghubungi mereka melalui e-mel:. (Elinajohnson22@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya di (nurliananovi96@gmail.com) jika anda mendapati sukar atau mahu prosedur untuk mendapatkan pinjaman.

    ReplyDelete
  31. Hello,
    Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Anita Jones, pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami. hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (anitajones154@gmail.com)

    ReplyDelete
  32. Adakah anda dalam situasi kewangan yang tidak baik? Adakah anda memerlukan pinjaman? perkhidmatan offerd adalah di bawah:
    pinjaman peribadi
    Pinjaman pelajar
    pinjaman perniagaan
    pinjaman rumah
    pembayaran balik hutang
    pinjaman perubatan

    Perkhidmatan kami adalah cepat dan yang dipercayai sebagai anda dijamin untuk mendapatkan pinjaman anda apabila anda memohon, pinjaman diluluskan dalam tempoh 30 minit permohonan. Hubungi kami sekarang di (Freemanloanfinance@gmail.com) dan mendapat pinjaman anda hari ini.

    Terima kasih,
    Jamie Freeman.

    ReplyDelete
  33. Hello, nama saya Siti Aminah dari Indonesia, sila Saya mencadangkan semua orang di sini perlu berhati-hati, kerana terdapat banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih orang-orang yang sebenar di syarikat pinjaman palsu. Saya telah scammed oleh 4 pemberi pinjaman pinjaman yang berbeza, saya kehilangan wang yang banyak kerana saya mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat daripada seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman asal dan sebuah syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya sebanyak 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang daripada 24 jam Tanpa sebarang tekanan dan pada Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya amat terkejut apabila menyemak akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman saya diminta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa apa-apa kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang ramai boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan daripada ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda percaya Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat berguna dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda mesti mengira diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda ingin membuat pinjaman bank, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan sebarang maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat hubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu orang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    ReplyDelete
  34. GOOD DAY,

    TESTIMONI CARA I GOT PINJAMAN MY DARI PINJAMAN TANAH DAN TULEN
    COMPANY DIPANGGIL ALDEN MOORE PINJAMAN SYARIKAT. AKU SANGAT HAPPY TODAY
    AND GOD BLESS ALDEN MOORE PINJAMAN SYARIKAT.
    ,
    Nama saya Mr Derek Saya dari Texas di negeri United of America saya berkahwin, saya telah mencari syarikat pinjaman yang tulen bagi
    5 bulan yang lalu semua i dapat ialah sekumpulan penipuan yang membuat saya untuk mempercayai mereka dan pada akhir hari, mereka mengambil wang saya tanpa memberi apa-apa sebagai balasan, semua harapan saya telah hilang, i mendapat keliru dan kecewa, saya merasa sangat sukar untuk memberi makan kepada keluarga saya, saya tidak pernah mahu mempunyai apa-apa kaitan dengan syarikat-syarikat pinjaman di internet, jadi saya pergi untuk meminjam wang daripada rakan, saya memberitahu beliau apa yang berlaku dan dia berkata dia boleh membantu saya, yang dia tahu syarikat pinjaman yang boleh membantu saya dengan mana-mana jumlah pinjaman yang diperlukan oleh saya dengan kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2%, bahawa dia hanya mendapat pinjaman daripada mereka, dia mengarahkan saya tentang bagaimana untuk memohon pinjaman, yang saya lakukan hanya kerana dia memberitahu saya, saya memohon dengan mereka pada
    E-mel: (aldenmooresloan333@gmail.com), i pernah percaya tetapi saya cuba dan terkejut besar saya i mendapat pinjaman dalam tempoh 24 jam, saya tidak boleh percaya, saya gembira dan kaya lagi dan i sedang mengucapkan terima kasih kepada Tuhan bahawa syarikat-syarikat pinjaman itu seperti ini masih wujud apabila ini penipuan di seluruh tempat, sila i nasihatkan semua orang di luar sana yang memerlukan pinjaman untuk pergi untuk (aldenmooresloan333@gmail.com) dan mereka tidak dianiaya anda, dan
    hidup anda akan berubah apabila saya did.Quickly menghubungi ALDEN MOORE PINJAMAN SYARIKAT. hari ini dan mendapatkan pinjaman anda daripada mereka. Tuhan memberkati ALDEN MOORE PINJAMAN SYARIKAT. untuk tawaran pinjaman sebenar mereka.
     Pastikan anda menghubungi ALDEN MOORE PINJAMAN untuk pinjaman anda kerana saya mendapat saya
    pinjaman berjaya dari Syarikat ini tanpa tekanan

    ReplyDelete
  35. Saya Puan Ana Michael, Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji atau tujuan lain? Adakah anda telah ditolak oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? Mencari tiada lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu !!! kami memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat, entiti swasta dan individu pada kadar yang rendah dan berpatutan faedah 2% untuk tempoh masa yang tetap 1-20 tahun dan tempoh enam bulan sebelum permulaan ansuran bulanan. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel melalui: (anamichaelguarantytrustloans@gmail.com)

    PEMAKAIAN DATA

    1) Nama:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Jenis Kelamin:
    5) Status perkahwinan:
    6) Pekerjaan:
    7) Nombor Telefon:
    8) Kedudukan di tempat kerja:
    9) Pendapatan bulanan:
    10) Jumlah Pinjaman:
    11) tempoh pinjaman:
    12) Tujuan pinjaman:
    13) Tarikh lahir:
    Terima kasih

    ReplyDelete
  36. Saya Puan Ana Michael, Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji atau tujuan lain? Adakah anda telah ditolak oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? Mencari tiada lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu !!! kami memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat, entiti swasta dan individu pada kadar yang rendah dan berpatutan faedah 2% untuk tempoh masa yang tetap 1-20 tahun dan tempoh enam bulan sebelum permulaan ansuran bulanan. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel melalui: (anamichaelguarantytrustloans@gmail.com)

    PEMAKAIAN DATA

    1) Nama:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Jenis Kelamin:
    5) Status perkahwinan:
    6) Pekerjaan:
    7) Nombor Telefon:
    8) Kedudukan di tempat kerja:
    9) Pendapatan bulanan:
    10) Jumlah Pinjaman:
    11) tempoh pinjaman:
    12) Tujuan pinjaman:
    13) Tarikh lahir:
    Terima kasih

    ReplyDelete
  37. Saya Puan Ana Michael, Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji atau tujuan lain? Adakah anda telah ditolak oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? Mencari tiada lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu !!! kami memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat, entiti swasta dan individu pada kadar yang rendah dan berpatutan faedah 2% untuk tempoh masa yang tetap 1-20 tahun dan tempoh enam bulan sebelum permulaan ansuran bulanan. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel melalui: (anamichaelguarantytrustloans@gmail.com)

    PEMAKAIAN DATA

    1) Nama:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Jenis Kelamin:
    5) Status perkahwinan:
    6) Pekerjaan:
    7) Nombor Telefon:
    8) Kedudukan di tempat kerja:
    9) Pendapatan bulanan:
    10) Jumlah Pinjaman:
    11) tempoh pinjaman:
    12) Tujuan pinjaman:
    13) Tarikh lahir:
    Terima kasih

    ReplyDelete
  38. BERITA BAIK, BERITA BAIK
    Ini untuk mewartakan kepada orang-orang asia bahwa AASIMAHA ADILA, adalah perusahaan pinjaman muslim terbaik yang pernah saya datangi sepanjang hidup saya membantu saya dan keluarga saya dengan pinjaman untuk membayar hutang dan memulai usaha lagi mereka telah membuka kesempatan finansial untuk semua Mereka yang membutuhkan bantuan keuangan dari pinjaman besar.AASIMAHA ADILA lende dengan tingkat 1% dan mereka memberikan pinjaman kepada janda dan duda, jika Anda memerlukan pinjaman jangka panjang dan besar untuk modal investasi hubungi kami hari ini melalui e-mail di: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
    Akan menarik untuk mengetahui bahwa banyak pemberi pinjaman di sini adalah palsu saya dan almarhum suami saya sering ditipu oleh pemberi pinjaman pinjaman palsu dimana kita menipu sekitar Rp127 juta pada bulan maret, namun, ibu saudi muslim meminjam uang dalam jumlah besar Rp850 Jt dengan penundaan dan tidak meminta Kami membayar biaya pendaftaran atau pajak dan biaya transfer, semoga semuanya memberkati ibu perusahaan.

    Tolong, saya juga menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa pemberi pinjaman berikut palsu, jangan hubungi mereka.
    A) wilson_Gyna8@gmail.com
    B) donalanny20@yahoo.id
    C) miminedi@gmail.com
    D) adutyuyani@gmail.com

    Terima kasih telah membaca ,
    Email saya adalah..muthiafadlika2020@gmail.com
    Email perusahaan AASIMHA ADILA LOAN FIRM adalah
     (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  39. Pelanggan yang terhormat,

    Apakah Anda memerlukan kredit finansial yang mendesak? Transfernya sangat cepat dan langsung
    Ke rekening bank Anda Pembayaran dimulai delapan bulan setelah pinjaman dilakukan
    Telah mendapatkan suku bunga rendah 1,2% Pelunasan jangka panjang (1-30 tahun)
    Fleksibel tinggi maka pembayaran bulanan. Berapa lama akan dibiayai?
    Setelah mengaplikasikan Anda bisa mengharapkan jawaban awal kurang dari 24 jam
    Dari pendanaan dalam waktu 72-96 jam setelah menerima informasi yang mereka butuhkan.
    Hubungi kami melalui e-mail ((iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)))
                   
                   FORMULIR APLIKASI

    1) Nama lengkap:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Negara:
    5) Jenis Kelamin:
    6) Status perkawinan:
    7) Pekerjaan:
    8) Nomor Telepon:
    9) Pendapatan bulanan:
    10) Jumlah pinjaman:
    11) Durasi Pinjaman:
    12) Pinjaman obyektif:
    13) Agama:
    14) Usia
    15) Sudahkah Anda mengajukan pinjaman online sebelumnya? Ya atau tidak?


    Motto Perusahaan:
    Kebahagiaan Anda adalah Penghargaan kami untuk Pelayanan yang Baik (mendapatkan keuangan Anda
    Posisi adalah semua yang kita inginkan)

    #BBMme PIN: D8980E0B
     
    Kesopanan:
     ((ISLANDAR LESTARI KREDIT UNITY TERBATAS))

    ReplyDelete
  40. Hello semua,
    Nama saya Dian Pelangi dari Jakarta di Indonesia, saya seorang pereka fesyen dan saya mahu menggunakan medium ini untuk menasihati semua orang untuk memudahkan berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di internet, begitu banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda daripada wang yang diperolehi keras anda, saya memohon untuk pinjaman sebanyak kira-kira 850 juta daripada seorang wanita di Turki dan saya kehilangan kira-kira 27 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka meminta lagi dan lagi untuk kos, saya membayar hampir 27 juta masih saya tidak mendapat pinjaman dan perniagaan saya adalah kira-kira terhempas disebabkan hutang.

    Allah kemuliaan, saya bertemu dengan seorang rakan yang baru sahaja digunakan untuk pinjaman, dan dia mendapat pinjaman tanpa sebarang tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Ana Michael, dan saya memohon 850 juta, saya fikir ia adalah jenaka dan salah satu penipuan, tetapi saya kagum apabila saya mendapat pinjaman saya dalam masa kurang daripada 24 jam untuk hanya 2% kadar faedah tanpa cagaran. Saya amat gembira kerana saya telah diselamatkan daripada mendapat perniagaan saya distroyed dan hari ini perniagaan saya yang terbang di Indonesia dan tidak akan berkata dia tidak tahu mengenai syarikat fesyen saya.

    jadi saya nasihatkan semua orang yang tinggal di Indonesia yang memerlukan pinjaman kepada kenalan
    Puan Ana Michael melalui e-mel: (anamichaelguarantytrustloans@gmail.com)

    Anda masih boleh hubungi saya jika anda memerlukan sebarang maklumat lanjut melalui e-mel: (dianpelangiindonesia@gmail.com)

    sekali lagi mengucapkan terima kasih kepada anda semua kerana membaca kesaksian saya dan Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita kehidupan yang panjang dan kemakmuran dan Allah melakukan kerja yang baik sama dalam kehidupan anda.

    ReplyDelete
  41. Adakah anda berfikir untuk mendapatkan bantuan kewangan, sama ada anda berada dalam keperluan yang serius pinjaman segera, sama ada anda berfikir untuk memulakan perniagaan anda sendiri, anda berada dalam hutang, ini adalah peluang anda untuk mencapai keinginan anda kerana kami menyediakan pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan , dan pinjaman korporat, dan semua jenis pinjaman pada kadar faedah sebanyak 2%. Hura !!! Ia hampir sampai ke akhir tahun ini dan kami berada di Lucy Loan Firm, kami menjamin semua pelanggan berharga kami bahawa mereka akan mendapat semua pinjaman individu dengan senyuman di wajah mereka.
    Untuk maklumat lanjut sila hubungi kami sekarang melalui e-mel: (Lucysmithloanfirm@gmail.com)

    Maklumat peminjam:

    Nama penuh: _______________
    Negara: __________________
    Seks: ______________________
    Umur: ______________________
    Jumlah Pinjaman Diperlukan: _______
    Tempoh pinjaman: ____________
    Pinjaman Faedah: _____________
    Nombor telefon bimbit: ________

    Lucysmithloanfirm
    (Lucysmithloanfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  42. Saya mempunyai untuk memberi kesaksian tentang perbuatan baik Encik James Althouse Kewangan Firm lakukan untuk saya.
    Saya tidak pernah terfikir saya akan sepanjang hidup saya untuk bertemu dengan seseorang seperti Encik James. Dia adalah permata yang jarang berlaku. Saya Aisyah saya mengambil masa saya untuk memberi keterangan kira-kira En James kerana dia akhirnya menawarkan apa yang tidak ada orang lain boleh.
    Suami saya dan saya pergi ke dalam hutang besar-besaran dengan penghutang dan Bank dan kami sedang mencari pinjaman daripada sebuah syarikat pinjaman yang berbeza tetapi semua datang ke apa-apa. sebaliknya mereka membawa kami ke hutang yang lebih dan akhirnya meninggalkan kita memecahkan sehingga saya datang dalam hubungan dengan Encik James, beliau menawarkan pinjaman walaupun pada mulanya saya takut ia akan berakhir seperti meminjam daripada syarikat lain, tetapi saya telah mendapati bahawa dia tidak suka mereka. Sekarang kita telah akhirnya hutang kami dan memulakan perniagaan baru dengan wang yang ditinggalkan ke atas pinjaman.
    Hubungi En James melalui e-mel berikut.
    jamesalthousefinancefirm@gmail.com, atau anda boleh hubungi saya melalui e-mel saya jika anda mahu untuk mengetahui arah aisyahtaufik23@gmail.com

    ReplyDelete
  43. Dear Sir / Madam,


    Kami Menawarkan Pinjaman Pribadi, Komersial dan Pribadi dengan A Very Minimum

    Suku Bunga tahunan serendah 3% dalam 1 tahun sampai 30 tahun

    Jangka waktu pelunasan ke bagian manapun di dunia.


    Kami memberikan pinjaman Dalam kisaran $ 10.000 sampai $ 200.000.000,00

    USD. Pinjaman kami diasuransikan dengan baik dan keamanan maksimal adalah milik kami

    Prioritas; Orang yang berminat harus menghubungi kami hari ini Via

    E-mail: frankqueens64@gmail.com Harap dicatat bahwa jika Anda berada di bawah 18 Anda

    Tidak perlu mendaftar, semua Info anda akan diperiksa dengan benar

    Negara komisi tinggi, jadi pastikan Anda asli sebelum Anda

    menerapkan.


    INFORMASI BORROWERS


    {1.} Nama {2.} Negara [3.} Alamat: [4.} Umur: 5.Faks Nomor:

    {6}. Nomor Pribadi: {7.} Pekerjaan: 8.Sex: {9.} Penghasilan Bulanan:

    {10}. Jumlah yang Dibutuhkan: {11.} Durasi pinjaman:


    Salam Hormat


    Salam Hormat,


    Mr FRANK QUEENS

    ReplyDelete
  44. Halo, nama saya Sulis Susanti dari Indonesia, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu.
    Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, aku jatuh korban penipuan oleh beberapa perusahaan pinjaman online, karena saya perlu sebuah perusahaan pinjaman yang jujur.

    Aku hampir menyerah, tidak sampai saya mencari nasihat dari seorang teman yang kemudian mengarahkan saya untuk pemberi pinjaman pinjaman yang sangat handal JOY WILSON LOAN FIRM, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari 750 juta rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres pada tingkat bunga rendah dari 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres.

    Saya ingin Anda yakin dan percaya diri bahwa ini adalah asli karena saya memiliki semua bukti pengolahan pinjaman ini termasuk kartu id, dokumen perjanjian pinjaman dan semua kertas kerja. Saya percaya Ibu Joy Wilson sepenuh hati karena dia telah benar-benar membantu dalam hidup saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan hubungi perusahaan melalui email: (joywilsonloanfirm@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (sulissusanti971@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman

    ReplyDelete
  45. ​​Halo
    nya CABOT FINANCIAL SERVICE apakah anda memerlukan pinjaman? 18 tahun ke atas, menurut Anda, "SEJARAH KREDIT" Anda cukup sehat untuk membantu kecakapan finansial payback Anda jika "YA" maka Anda berhak mengajukan permohonan pinjaman kami karena jaminan Anda atas sisa krisis keuangan adalah semua yang kami inginkan deng​​an APR (1, 4%). Jadi cepatlah sekarang dan terapkan untuk memenuhi kebutuhan finansial tersebut, promosikan bisnis yang stagnan, investasikan di Hi-tech, mula​​ilah Usaha Kecil dan Menengah (S.M.E's), untuk lebih jelasnya hubungi kam​​i​​ melalui e​​​​-m​​ail: cabotfinancialservice@gmail.com

    ReplyDelete
  46. Assalamualaikum
      Ini adalah {ISKANDAR LESTARI KREDIT PERSATUAN} kami ada di sini untuk melindungi Anda dari '' Hiu Pinjaman '' membantu Anda membangun '' Riwayat Kredit Buruk Anda '' antara lain sehingga kami menawarkan varietas pinjaman dengan APR sebesar 1,4% , Pinjaman yang tersedia adalah sebagai berikut: '' '' Pinjaman Jembatan '' 'untuk memenuhi kebutuhan keuangan mendesak Anda,' '' usaha 'untuk mendirikan usaha baru atau membiayai kembali usaha yang ada,' 'Konsolidasi / Utang melayani Pinjaman '' untuk menimbulkan masalah hutang Anda, '' 'Jumbo / beli uang pinjaman' '' untuk membantu Anda mendapatkan rumah impian Anda seperti real estat, '' Pinjaman perdana / subprime '' 'terlepas dari apakah riwayat kredit Anda Sehat atau tidak, untuk memenuhi biaya finansial tak terduga Anda atau tagihan semua ini dan banyak lagi. Tanpa biaya mulai dari transfer, pencairan, originasi hingga pemrosesan silahkan hubungi kami sekarang melalui e-mail{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com} atau jika Anda ingin menghubungi Ibu secara langsung, Anda dapat melakukannya melalui PIN {#BBM: D8980E0B}

    ReplyDelete
  47. Selamat siang

    Apakah Anda membutuhkan pinjaman hari ini? kami menawarkan pinjaman dari semua jenis seperti
    pinjaman bisnis, pinjaman mahasiswa, pinjaman rumah dan banyak yang lebih dengan tingkat bunga
    serendah 2% .contact kami hari ini melalui e-mail di:silverveeloanfirm@gmail.com

    Lengkapi formulir di bawah

    Nama Lengkap:
    Umur:
    jenis kelamin:
    Status pernikahan:
    alamat:
    kota:
    Negara bagian / provinsi:
    Zip / kode pos:
    negara:
    telepon:
    E-mail:
    pekerjaan:
    Tujuan negara Pinjaman:
    Jumlah Pinjaman:
    Durasi Pinjaman:
    Pendapatan bulanan bersih:
    Apakah Anda mengajukan pinjaman sebelumnya?
    jika ya bagaimana hasilnya.
    Mrs.silver
    Email; (silverveeloanfirm@gmail.com)
    membalas

    ReplyDelete
  48. i memerlukan pinjaman untuk untuk perniagaan sayaApakah Anda perlu pinjaman mendesak untuk melunasi utang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek? Apakah Anda pernah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Mencari lagi karena kami berada di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu !! kami memberikan pinjaman kepada perusahaan, badan swasta dan individu pada tingkat bunga rendah dan terjangkau dari 2%. Anda dapat menghubungi kami melalui e-mail melalui: (silverveeloanfirm@gmail.com)

    APLIKASI DATA

    1) Nama ...........................
    2) Negara .......................
    3) Alamat ......................
    4) Jenis Kelamin ........................
    5) Status perkawinan .............
    6) Pekerjaan ................
    7) Nomor Telepon ...........
    8) posisi di tempat kerja .....
    9) pendapatan bulanan ....................
    10) Jumlah Pinjaman .........
    11) durasi pinjaman .....
    12) Tujuan pinjaman ..................
    13) Tanggal Lahir ........................

    ReplyDelete
  49. Hello, ini adalah kumpulan kewangan Donegal. A bereputasi, sah &
    bertauliah pemberi pinjaman. Kami memberi pinjaman daripada semua
    jenis dalam cara yang sangat cepat dan mudah. Kami menawarkan pinjaman
    komersial, pinjaman perniagaan, Penyatuan Hutang, pinjaman pelajar
    atau apa-apa jenis pinjaman pilihan anda pada kadar faedah 2%. Jika
    anda berminat untuk kembali kepada kami di Alamat e-mel ini
    donegalgroupint@gmail.com Dengan maklumat berikut yang di bawah :.

    Nama:
    Nama keluarga:
    negara:
    bandar:
    pekerjaan:
    alamat tetap:
    Tarikh lahir:
    Poskod:
    seks:
    Nombor telefon:
    Status perkahwinan:
    Tujuan pinjaman:
    Pendapatan bulanan:
    Jumlah pinjaman yang diperlukan:
    Tempoh pinjaman:
    Waris:
    Waris Nombor telefon:
    Waris kekal Alamat:

    Melampirkan Kad Pengenalan sah anda :.

    ReplyDelete
  50. i memerlukan pinjaman untuk untuk perniagaan sayaApakah Anda perlu pinjaman mendesak untuk melunasi utang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek? Apakah Anda pernah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Mencari lagi karena kami berada di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu !! kami memberikan pinjaman kepada perusahaan, badan swasta dan individu pada tingkat bunga rendah dan terjangkau dari 2%. Anda dapat menghubungi kami melalui e-mail melalui: (silverveeloanfirm@gmail.com)

    APLIKASI DATA

    1) Nama ...........................
    2) Negara .......................
    3) Alamat ......................
    4) Jenis Kelamin ........................
    5) Status perkawinan .............
    6) Pekerjaan ................
    7) Nomor Telepon ...........
    8) posisi di tempat kerja .....
    9) pendapatan bulanan ....................
    10) Jumlah Pinjaman .........
    11) durasi pinjaman .....
    12) Tujuan pinjaman ..................
    13) Tanggal Lahir ........................

    ReplyDelete
  51. Assalamualaikum
    Ini adalah {ISKANDAR LESTARI KREDIT PERSATUAN} kami ada di sini untuk melindungi Anda dari '' Hiu Pinjaman '' membantu Anda membangun '' Riwayat Kredit Buruk Anda '' antara lain sehingga kami menawarkan varietas pinjaman dengan APR sebesar 1,4% , Pinjaman yang tersedia adalah sebagai berikut: '' '' Pinjaman Jembatan '' 'untuk memenuhi kebutuhan keuangan mendesak Anda,' '' usaha 'untuk mendirika​​n usaha baru atau membiayai kembali usaha yang ada,' 'Konsolidasi / Utang melayani Pinjaman '' untuk menimbulkan masalah hutang Anda, '' 'Jumbo / beli uang pinjaman' '' untuk membantu Anda mendapatkan rumah impian Anda seperti ​​real estat, '' Pinjaman prime / subprime '' 'terlepas dari apakah riwayat kredit Anda Sehat atau tidak, untuk memenuhi biaya finansial tak terduga Anda atau tagihan semua ini dan bany​​ak lagi. Tanpa biaya mulai dari transfer, pencairan, origin​​asi hingga pengolahan silahkan hubungi kami sekara​​ng melalui kami​ ​e​-mail{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com} atau jika Anda ingin menghubungi Ibu secara langsung, Anda dapat melakukannya melalui PIN {#BBM-: D8980E0B}

    ReplyDelete
  52. Selamat siang

    ini adalah dasar dana global, kami memberikan pinjaman per pendanaan proyek tahunan 100% dengan pinjaman aman dan tidak aman yang tersedia kami dijamin dalam memberikan layanan keuangan untuk banyak klien kami dengan paket pinjaman fleksibel kami pinjaman dapat diproses dan dana ditransfer ke peminjam dalam waktu sesingkat mungkin kita beroperasi di bawah persyaratan yang jelas dan mudah dipahami dan kami menawarkan pinjaman kepada semua jenis untuk tertarik klien perusahaan perusahaan dan semua jenis organisasi bisnis, individu swasta dan investor real estate hanya menghubungi kami dengan nama di bawah Jika Anda sedang melihat bagaimana mendapatkan pinjaman hubungi kami kami dapat membantu Anda keluar EMAIL: globalfundfoundation9@gmail.com
    BBM:D8633B93

    ReplyDelete
  53. Selamat siang

    ini adalah dasar dana global, kami memberikan pinjaman per pendanaan proyek tahunan 100% dengan pinjaman aman dan tidak aman yang tersedia kami dijamin dalam memberikan layanan keuangan untuk banyak klien kami dengan paket pinjaman fleksibel kami pinjaman dapat diproses dan dana ditransfer ke peminjam dalam waktu sesingkat mungkin kita beroperasi di bawah persyaratan yang jelas dan mudah dipahami dan kami menawarkan pinjaman kepada semua jenis untuk tertarik klien perusahaan perusahaan dan semua jenis organisasi bisnis, individu swasta dan investor real estate hanya menghubungi kami dengan nama di bawah Jika Anda sedang melihat bagaimana mendapatkan pinjaman hubungi kami kami dapat membantu Anda keluar EMAIL: globalfundfoundation9@gmail.com
    BBM:D8633B93

    ReplyDelete
  54. Halo, CABOT FINANCIAL SERVICES, perusahaan yang terdaftar dan disetujui apakah Anda berhutang? Anda butuh dorongan finansial? Atau apakah Anda ingin mensponsori bisnis yang ada? Kami di sini untuk memberikan bantuan keuangan itu kepada Anda karena kami memberikan pinjaman kepada individu yang memiliki reputasi baik baik lokal maupun internasional untuk semua orang yang membutuhkan pinjaman, dan dapat melunasi pinjaman tersebut, karena dunia secara bertahap berubah menjadi desa global, kami memberikan pinjaman melalui Transfer antar-intra-elektronik dan juga pemberian kupon dari bank. Jadi untuk mendapatkan pinjaman dari perusahaan kami, Anda dapat menghubungi kami melalui e-mail: {cabotfinancialservice@gmail.com} atau melalui #BBM {D88A5C5F}

    ReplyDelete
  55. Halo, CABOT FINANCIAL SERVICES, perusahaan yang terdaftar dan disetujui apakah Anda berhutang? Anda butuh dorongan finansial? Atau apakah Anda ingin mensponsori bisnis yang ada? Kami di sini untuk memberikan bantuan keuangan itu kepada Anda karena kami memberikan pinjaman kepada individu yang memiliki reputasi baik baik lokal maupun internasional untuk semua orang yang membutuhkan pinjaman, dan dapat melunasi pinjaman tersebut, karena dunia secara bertahap berubah menjadi desa global, kami memberikan pinjaman melalui Transfer antar-intra-elektronik dan juga pemberian kupon dari bank. Jadi untuk mendapatkan pinjaman dari perusahaan kami, Anda dapat menghubungi kami melalui e-mail: {cabotfinancialservice@gmail.com} atau melalui #BBM {D88A5C5F}

    ReplyDelete
  56. Saya perlu memberi keterangan mengenai perbuatan baik yang dilakukan oleh James Althouse Finance Firm untuk saya.
    Saya tidak pernah fikir saya akan bertemu dengan seseorang seperti Encik James. Dia adalah permata yang jarang berlaku. Saya Aisyah Saya mengambil masa saya untuk memberi keterangan mengenai Encik James kerana dia akhirnya menawarkan apa yang tidak ada orang lain.
    Saya dan suami saya pergi ke hutang besar dengan penghutang dan Bank dan kami sedang mencari pinjaman dari sebuah syarikat pinjaman yang berbeza tetapi semua tidak ada apa-apa. Sebaliknya mereka membawa kami ke hutang yang lebih banyak dan akhirnya meninggalkan kami sehingga saya bertemu dengan Encik James, dia menawarkan pinjaman walaupun pada mulanya saya rasa ia akan berakhir seperti syarikat pinjaman lain yang saya telah cuba untuk meminjam dari, tetapi saya mempunyai Mendapati dia tidak seperti mereka. Sekarang kita akhirnya menyelesaikan hutang kita dan memulakan perniagaan baru dengan wang yang tersisa pada pinjaman.
    Hubungi Encik James melalui e-mel berikut.
    Jamesalthousefinancefirm@gmail.com, atau anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya jika anda ingin mengetahui lebih lanjut: aisyahtaufik23@gmail.com

    ReplyDelete
  57. BERITA BAIK BERITA BAIK BERITA BAIK !!!

    Halo semua, saya Fatma dari Indonesia. Saya menasihati anda semua di sini tidak memohon pinjaman di mana-mana syarikat atau pemberi pinjaman di laman web ini, kebanyakan syarikat di sini adalah palsu, penipu dan penipuan, dan juga beberapa kesaksian di sini adalah palsu mereka adalah orang yang sama . Oleh itu, sila berhati-hati agar tidak menjadi rakan kongsi mangsa dari Indonesia. Saya ditipu empat kali kira-kira Rp 200,000,000 untuk yuran pendaftaran, yuran pemindahan, kos cukai dan kos insurans, setelah pembayaran ini saya tidak mendapatkan pinjaman saya, tetapi mereka meminta saya untuk membayar lagi dan lagi. Ini akan menarik minat Anda untuk Tahu ada undang-undang pembiayaan undang-undang atau peraturan kos ini dalam mendapatkan pinjaman dari mana-mana undang-undang pemberi pinjaman atau syarikat. Dia bersyukur kerana saya menerima pinjaman dengan cepat sebanyak $ 100,000 dari syarikat yang telah diperkenalkan oleh kawan saya. Syarikat pinjaman sebenar dan boleh dipercayai (SYARIKAT LOE THERESA). Mereka kini merupakan syarikat terbesar di AS, Eropah dan seluruh Asia. Misi dan komitmen kepada anda Syarikat Pinjaman Theresa didedikasikan untuk memudahkan impian dan membantu semua kita yang telah ditipu dan ditipu dalam proses mendapatkan pinjaman segera, memberikan anda perkhidmatan bertaraf dunia. Syarikat Pinjaman Theresa atau ejen pinjaman tahu apa yang sepatutnya berada di kasut anda dan mereka berusaha keras untuk tidak melupakan perasaan itu. Mereka akan mendapat kepercayaan anda dengan menyampaikan kepada anda maklumat yang perlu anda ketahui, apabila anda perlu tahu dan hak untuk menawarkan pinjaman (perniagaan atau pinjaman peribadi) dan perkhidmatan kewangan.

    Saya sangat teruja untuk membantu negara saya mendapatkan pinjaman terhadap penipuan dan tidak lama lagi, e-mel saya adalah (feyzilfatma@gmail.com) atau (martinimarais1986@gmail.com)

    Hubungi saya atau (theresaloancompany@gmail.com) untuk maklumat lanjut, saya bersedia membantu. Tuhan memberkati kamu semua.

    Sila ambil perhatian: Tiada yuran pendaftaran, tiada yuran, tiada cukai, tiada insurans. Tuhan memberkati kita semua.

    ReplyDelete
  58. Salam Khas, kami disahkan dan diterima oleh subjek di
    Kami memberi pinjaman kerana kepuasan anda adalah matlamat kami
    Berminat untuk mendapatkan pinjaman cepat dan mudah? Hidup selesa,
    Hubungi kredit pemprosesan elektronik:
    Febianjoan@gmail.com
    Nota: Hanya pekerja dan takut kepada Tuhan dan orang yang serius. ************

    MAKLUMAT PEKERJAAN
    Nama pertama:
    Tahun:
    Jantina:
    Negara:
    Tujuan Pinjaman:
    Alamat:
    Jumlah pinjaman:
    Tempoh kredit:
    Telefon:
    Keuntungan bulanan:
    Memohon pinjaman sebelum ???
    E-mel: febianjoan@gmail.com

    ReplyDelete

Selain memberikan respon di portal Oh! Media ini, kami menggalakkan lebih banyak interaksi dilakukan melalui Facebook Oh! Media bersama jutaan lagi rakyat Malaysia. Pastikan anda tidak terlepas mengikuti pelbagai perkara baru di Facebook Oh! Media setiap hari.