Header Ads

Safiey Ilias Mengaku Kembali Menjadi Mak Nyah, Penat Jadi Baik

 
Nama Safiey Ilias tiba-tiba menjadi sebutan tidak lama dahulu kerana keputusannya untuk berhijrah daripada seorang maknyah untuk kembali ke pada fitrah.

Malah, keputusannya itu disambut baik dan disokong penuh seluruh rakyat Malaysia hingga menjadi viral.


Namun, penghijrahannya tidak bertahan lama apabila kini Safiey mengakui dirinya telah kembali menjadi pondan dan telah penat untuk menjadi baik. 

Rata-rata netizen mengecam keputusan yang dibuat Safiey malah menggangapnya mempermainkan agama untuk meraih perhatian demi perniagaannya.


Assalammualaikum semua . Sebelum tu saya nk mintak maaf andai posting ni panjang lebar . Cuma ini luahan saya .
.
Saya sebenarnya dah terlampau penat untuk menjadi baik dengan kembali kepada fitrah . Sebab apa jua yg saya buat masih ada org tetap tak puas hati dan mempertikai . Saya jadi pondan org hina , saya jadi lelaki pun org hina dan org pertikai . Ada yg kata saya tunggang agama , ada yg kata saya gunakan agama untuk bisnes dan bermacam lagi sejak penghijrahan saya tempoh hari . 1-2 kali tohmahan mungkin saya boleh tahan tp kalau beratus kali ia beri efek pada mental dan emosi saya . Saya dh jadi lelaki pun org tanya mana misai dan janggut saya . Entah lah . Saya fedup .
.
Terus terang cakap saya penat sgt2 dan tak tahu nk tuju kemana lagi untuk bawak diri . Setiap apa yg saya lakukan semua org masih tak puas hati . Dah tak ada gunanya saya menjadi baik kalau saya terus dilemparkan dgn pelbagai kata2 hinaan . Saya pun ada perasaan tipu kalau saya kata saya tak sedih dengan semua ni . Sumpah saya penat sgt2 . Sana sini org fitnah , dan org tak habis2 kaitkan penghijrahan saya dengan bisnes . Memang agaknya korg tak boleh pisahkan dua benda ni drpd saya . Maaf tapi bisnes saya dh meletops 3 tahun lalu sejak saya menjadi pondan lagi . Tak perlu nk ckp saya berhijrah sebab bisnes saya tengah down , nak bayar Hummer tak boleh bayar , saya jual kereta mini Cooper sebab bisnes tengah lingkup , dan bermacam lagi dakwaan lain . Saya penat lah dengan semua ni . Saya tak penah ada masalah kewangan !
.
Saat ni , hari ni , saya betul2 nak mintak maaf dkt semua followers saya yg mengkagumi saya tak kesah lah atas apa jua sebab sama ada pghijrahan saya mahupun kejayaan bisnes saya , saya ambik keputusan untuk jadi pondan semula sebab saya dh terlalu penat melalui dugaan yg tak pernah putus2 . Saya dh penat nak layan dan hadap tohmahan korg semua bila saya jadi baik pun org bercakap . Biarlah saya menjadi diri sendiri dan happykan diri saya ikut cara saya .
.
To all my family , saya mintak maaf sgt2 sebab kecewakan harapan akak2 saya dan mak ayah saya . Tak perlu lah nk libatkan mereka dalam keputusan yg saya ambik hari ini sebab mereka pun sedih dan kecewa . Tak perlu libatkan mereka apa2 dan tak perlu nak blame mereka mcm korg blame saya . Keputusan saya ni biarlah saya yg tanggung dan biarlah saya yg hadap . Hanya family yg tahu apa yg saya lalui .
.
Kepada kawan2 saya terutama Harry Zulkifli , aku harap ko terus tabah dan istiqomah dalam penghijrahan yg berliku dan pedih ni . Maafkan aku sebab tarik ko berhijrah dlu tp aku yg terkandas dlu . Aku dh pnat sgt2 dan ko sendiri yg tahu apa aku lalui . Teruskan melangkah dan doakan aku .
.
Kepada Sheikh Sulaiman , Azie Shaziana dan Syarifah Furaiha , maafkan saya tau sebab saya telah mengalah dan tewas kali ni . Korg baik sgt2 dan sentiasa beri moral support pada saya . Thanks u jugak kepada org kuat Al Hijrah yg mesej saya tadi dan siap doakan saya di depan Kaabah tadi . Thanks u juga pada ustaz2 dan Daie Wan Dazrin sebab whatsapp saya tadi . Maafkan saya buat anda semua kcewa .
.
Akhir kata , doakan saya semoga penamat hidup saya dikembalikan dalam keadaan yg sebaik baiknya . Thanks u sangat2 sebab korg sentiasa mendoakan saye . Harap Allah beri ruang untuk saya .
.
So sorry sahabat2 semua . Saya penat . Lepasni korg nk cakap apa korg cakap lah saya dah tak kesah . Now saya buktikan kpd korg semua saya tak kisah bisnes saya lingkup atas keputusan saya ni sebab saya tak pentingkan bisnes dah ! Stop cakap saya berubah itu ini sebab bisnes dan duit . Perlaking saya meletops dlu sebelum saya berhijrah lagi . Biarlah saya menjadi diri saya sendiri . Kalau nk viralkan pun saya tak kisah dan saya tak akan jawab apa2 dah pasal isu ni . Org dh jadi jahat dan jahil , nk ckp apa pun cakap lah dh memang kita jadi jahat .
.
Ig ni ig betul saya . Ada pihak siap buat akaun fake dah nak tambah followers . Pelik2 korang ni . Saya give up . Sorry again . Wasalam . Nite - Safiey Ilias


34 comments:

  1. Mudah je zaman sekarang ni nak berubah jadi baik atau tidak. Nak itu berubah, nak ini berubah. Lepas tu minta maaf.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah je zaman sekarang ni nak cakap macam-macam dekat orang yang cuba nak berubah jadi baik. Nak cakap itu cakap je, nak cakap ini cakap je. Lepas tu tak rasa bersalah pulak tu.

      Delete
    2. Anonymous11:34

      sebab mulot celaka macam kau lah dea patah balik jadi pondan. kalo ko mulut baik2. doakan dia. ni tau dan kondem aje. bagi la semangat ke ape ke. ye.. ko memang layak dipanggil mulot celaka

      Delete
  2. Mudah je zaman sekarang ni nak berubah jadi baik atau tidak. Nak itu berubah, nak ini berubah. Lepas tu minta maaf.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous00:23

      dafuq? kenapa nak persoalkan lagi sedangkan org komen macam kau ni yg buat dia patah balik macam tu. dasar keyboard warrior

      Delete
    2. kau tak beerada di pihak dia boleh la ckp...to sofea satu jer nk ckp...org yg berhijrah ni...mmg Allah akn uji dgn dugaan yg melampau....disitu lah sbenarnya Allah memutikkan iman kita...percayalah

      Delete
    3. Anonymous19:30

      dugaan melampau ?
      ' la yukallifu llahu nafsan illa wus'aha '
      allah tak uji seseorang tu di luar kemampuan dia .

      Delete
  3. Semoga hidayah Allah xputus utk dia....dan dia akn kembali ke pgkal jln dgn istiqomah sblm org tua,nya menutup mata....aamiinn....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous10:56

      Aamiiin

      Delete
  4. Harap yang terbaik untuk Safiey. Kita ni, buat apa pun orang mengata. Mulut orang kita tak boleh nak tutup. Tapi tindakan kita, kita boleh kawal..

    ReplyDelete
  5. Anonymous07:27

    Tpi die cntik kn?

    ReplyDelete
  6. Perhatian !!! Perhatian !!!!
    Adakah anda memerlukan pinjaman? Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda pernah ditolak oleh bank dan agensi kewangan yang lain? Cuma perlu, kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah sebanyak 2% kepada orang ramai, syarikat dan masyarakat dengan cara yang jelas dan mudah difahami, terma dan syarat ini.
    Tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin. Sila memohon sekarang melalui e-mel kami dan anda akan gembira anda lakukan kerana kami akan membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu.
     
    Emel kami di: (Caroljonesloanfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  7. Anonymous09:37

    TAKUTLAH PADA ALLAH BKN GENTAR PADA HINAAN ORANG..SEBAB MATI ITU PASTI..

    ReplyDelete
  8. Anonymous10:07

    Innalillahiwainnailaihirajiun. Nauzubillahiminzalik. Rabbana la tuziq qulubana ba'daizhadaitana wahablana milladunkarahmah innaka antal wahhab.

    ReplyDelete
  9. syeela11:40

    aku wondering kenapa golongan pondan ni nk jadi pmpn yg seksi meksi. knp x de sorang pondan yg nk jadi pmpn pakai tudung bertutup litup mcm heliza tu??

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada la. cuba tengok ig nur sajat. haha

      Delete
  10. hari ini awak sihat,mcm mcm awak bolih cakap,marahkan tohmahan orang tup tup jd pondan balik,satu waktu Allah takdir kan bala atas awak,kena simbsh asid,saya nak tengok awak mengedik mcm pondan lagi,mak bapa awak ada,adik kakak ada,kata orang yg awak kesahkan,sebenarnya awak sendiri yg bermasaalah,jangan salahkan orang lain

    ReplyDelete
  11. hari ini awak sihat,mcm mcm awak bolih cakap,marahkan tohmahan orang tup tup jd pondan balik,satu waktu Allah takdir kan bala atas awak,kena simbsh asid,saya nak tengok awak mengedik mcm pondan lagi,mak bapa awak ada,adik kakak ada,kata orang yg awak kesahkan,sebenarnya awak sendiri yg bermasaalah,jangan salahkan orang lain

    ReplyDelete
  12. Anonymous13:07

    Mulut orang memang takkan pernah behenti mengata kita, lumrah manusia ada yang menghina, ada yang memberi nasihat. Tapi smua tu terpulang kat diri sndiri. Macam mana kita nak bentuk diri kita . Kalau dah ada niat nak jadi jahat/baik smuanya atas diri masing masing. Jgn slahkan orang yg menghina, sbb hidup kita , kita yang tentukan. Asalkan kita dah ada family yg support kita.

    ReplyDelete
  13. orang hina dia..kecam dia...mmg lumrah...iblis memang nk sesatkan manusia...kalau dia nampak syurga, segala hinaan dia relax je hadap..tapi iman dia x kuat...xpe..selagi dia hidup..pintu taubat masih terbuka..harap dia cepat2 taubat..kesian..

    ReplyDelete
  14. Semoga diberi petunjuk dan sempat kembali ke pangkal jalan..

    ReplyDelete
  15. Jangan difikirkan apa orang kata.... Tapi Fikirkanlah apa Allah kata.....

    ReplyDelete
  16. Anonymous09:56

    Yg penting kau gorgeous....

    ReplyDelete
  17. Anonymous13:38

    korang perasan tak? drama banggang macam ni semua melayu jer yang akan buat...

    ReplyDelete
  18. Nak buat macam mana, tahi cicak tetap jatuh ke lantai akhirnya..

    ReplyDelete
  19. Anonymous22:35

    Banggang betul lah korang nii... ko tau tak si pondan tu mmg saja je cipta free marketing utk diri dia dan bisnes dia dulu... ko kalau mmg x kenal hati pondan xyah nak backup sgt lahhh...

    ReplyDelete
  20. Anonymous01:20

    bermula mmg dia nak berubah...tapi semasa dia berubah...banyak lagi yang menghentam dia... wajarkah kita melayan seseorang yang ingin kembali kepangkuan jalan tapi masih dihentam begitu kuat.... dia sememangnya lemah keimanan yang ingin kuatkan keimanan dia dan kita makin melemahkan dia....Silap ternyata pada dia dan juga kita yang menghentam.....Sekadar pendapat dan pandangan...maaf andai salah

    ReplyDelete
  21. Innalillah... Dik, sedihnya sy dgr...tenung cermin syg.. Jgn lihat 'dekat'... Brtepuk pesta sang lakhanat iblis... Tidakkah rasa mcm tu...? Pergilah berehat, muhasabah diri.. Duduk tigal brsama mereka yg susah.. Pergilah syg... Rehatkn diri..

    ReplyDelete
  22. Moga terus istiqamah 'mencari'... 'yang baik' dah jumpa, 'yang kurang baik' pun dah jumpa...

    ReplyDelete
  23. Anonymous16:34

    cantik betul dia ni..kalah aku yg ompuan ni..bentuk fizikal dia tu fuhh..memang taklah sesuai klau jd lelaki dgn potongan badan yg begitu cantik,mmg sesuai jd perempuan

    ReplyDelete
  24. Hello,

    Adakah anda sedang mencari kebebasan kewangan? adakah anda di Hutang, anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan baru? atau anda runtuh dari segi kewangan, anda memerlukan pinjaman membeli kereta atau rumah? Adakah bank anda pernah Kewangan menolak? Anda mahu untuk meningkatkan kewangan anda? mereka memerlukan pinjaman bil anda membawa? tidak melihat lagi, kami mengalu-alukan anda untuk peluang untuk semua jenis pinjaman mendapatkan pada kadar faedah yang sangat berpatutan sebanyak 3% untuk lain Untuk maklumat, hubungi kami sekarang melalui e-mel kepada: (legitfirm@gmail.com)

    Adakah anda memerlukan pinjaman perniagaan?
    Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi?
    Adakah anda ingin membeli kereta?
    Adakah anda ingin untuk membiayai semula?
    Adakah anda memerlukan pinjaman gadai janji?

    Adakah anda memerlukan modal yang besar untuk memulakan perniagaan anda cadangan atau pengembangan? Adakah anda kehilangan harapan dan anda rasa tidak ada jalan keluar, dan beban kewangan anda masih berterusan?

    Sila tidak teragak-agak untuk menghubungi kami untuk kemungkinan kerjasama perniagaan Hubungi kami melalui e-mel: (legitfirm@gmail.com) atau hubungi + 1-972-914-5244

    ReplyDelete
  25. Hello semua,
    Nama saya Paula pinto Jakarta di Indonesia, saya mahu menggunakan medium ini untuk menasihati semua orang untuk memudahkan berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, jadi banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda daripada wang anda, Saya memohon untuk pinjaman sebanyak kira-kira 150 juta daripada seorang wanita di Turki dan saya kehilangan kira-kira 10 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka meminta lagi dan lagi untuk kos, saya membayar hampir 10 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman, terdapat menunjukkan kepada saya kira-kira 2 kali dari dua wanita yang berbeza di Filipina, saya berharap saya akan berjumpa dengan orang yang betul, tetapi saya tidak.

    Allah kemuliaan, saya bertemu dengan seorang rakan yang baru sahaja digunakan untuk pinjaman, dan dia mendapat pinjaman tanpa sebarang tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Ana Michael, CEO GUARANTY TRUST PINJAMAN, dan saya memohon untuk 420 juta, saya fikir ia adalah satu jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya dalam masa kurang daripada 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya amat gembira kerana saya telah diselamatkan daripada mendapat miskin.

    jadi saya menasihati semua penduduk di sini yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi
    Puan Ana Michael melalui e-mel: anamichaelguarantytrustloans@gmail.com

    Anda masih boleh hubungi saya jika anda memerlukan sebarang maklumat lanjut melalui e-mel: paulapinto890@gmail.com

    sekali lagi mengucapkan terima kasih kepada anda semua kerana membaca kesaksian saya dan Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita kehidupan yang panjang dan kemakmuran

    ReplyDelete
  26. DO YOU WANT A PERSONAL/BUSINESS/INVESTMENT LOAN? LOAN IS HERE FOR YOU

    We have provided over $1 Billion in business loans to over 15,000 business owners just like you. We use our own designated risk technology to provide you with the right business loan so you can grow your business. Our services are fast and reliable, loans are approved within 72 hours of successful application. We offer loans from a minimum range of $10,000 to a maximum of $20 million.

    We Offer:
    * Business Loan
    * Personal Loans or Signature Loans
    * Arrangements to Borrow from $10,000.00 up to $20,000,000
    * Choose between 1 to 10 years repayment period.
    * Choose between monthly and annual repayment plan.
    * Flexible loan terms and conditions applied.
    * Interest rates as low as 1%.

    We are certified and your privacy is 100% safe with us. Worry no more about your loans or finances.

    Contact us today via:
    fina.serds@gmail.com

    Get your instant loan approval

    ReplyDelete
  27. DO YOU WANT A PERSONAL/BUSINESS/INVESTMENT LOAN? LOAN IS HERE FOR YOU

    We have provided over $1 Billion in business loans to over 15,000 business owners just like you. We use our own designated risk technology to provide you with the right business loan so you can grow your business. Our services are fast and reliable, loans are approved within 72 hours of successful application. We offer loans from a minimum range of $10,000 to a maximum of $20 million.

    We Offer:
    * Business Loan
    * Personal Loans or Signature Loans
    * Arrangements to Borrow from $10,000.00 up to $20,000,000
    * Choose between 1 to 10 years repayment period.
    * Choose between monthly and annual repayment plan.
    * Flexible loan terms and conditions applied.
    * Interest rates as low as 1%.

    We are certified and your privacy is 100% safe with us. Worry no more about your loans or finances.

    Contact us today via:
    fina.serds@gmail.com

    Get your instant loan approval

    ReplyDelete

Selain memberikan respon di portal Oh! Media ini, kami menggalakkan lebih banyak interaksi dilakukan melalui Facebook Oh! Media bersama jutaan lagi rakyat Malaysia. Pastikan anda tidak terlepas mengikuti pelbagai perkara baru di Facebook Oh! Media setiap hari.